Kodėl šiuolaikinis jaunimas nebeperka automobilių ir butų

Patinka? Duok Like!

Daugybė Vakaruose atliktų specialistų tyrimų rodo, kad vadinamųjų „milenialų“ karta, t. y. žmonės, kuriems dabar yra 30–35 metai, nedažnai perka namus, o dar rečiau – mašinas. Iš tikrųjų jie apskritai nebeperka labai brangių pirkinių. Žinoma, neskaitant išmaniųjų „iPhone“.

Amerikoje žmones iki 35 metų vadina „nuomininkų karta“. Kodėl taip vyksta? Kai kurie sociologai yra įsitikinę, kad taip yra dėl to, jog šiuolaikiniam jaunimui tenka per daug finansinių kataklizmų ir žmonės tiesiog bijo „rimtų“ finansinių įsipareigojimų.

Reklama

Bet net ne tai esmė. Reikalas tas, kad šiuolaikinis jaunimas skiriasi nuo savo tėvų kartos kitomis vertybėmis.

Šiuolaikinis jaunimas kitaip supranta sėkmės sąvoką. Anksčiau sėkmingais buvo laikomi žmonės, turintys savo namus ir automobilius, o dabar visų gerbiami yra tie, kurie investuoja pinigus į patirtis ir įspūdžius: keliautojai, ekstremalai, startuoliai.

Jaunimas sąmoningai atsisako nekilnojamojo turto ir netgi baldų pirkimo ir juos nuomojasi. Esmė ta, kad dabar žmonės renkasi stabilumą ir daiktus keisti į lankstų grafiką, finansinę ir geografinę laisvę.

Materialiniai daiktai žmonių tiesiog nebedomina. Kam JAV turėti automobilį, jeigu yra „Uber“ arba „Lyft“? Iš esmės tai tas pats asmeninis automobilis, tik dar ir su vairuotoju. Ir „Uber“ paslaugos kainuoja ne brangiau negu nuosavo automobilio išlaikymas.

Kam pirkti namą vaizdingoje vietoje ir važinėti ten ilsėtis, jeigu jį galima išsinuomoti per „Airbnb“ bet kokiame planetos kampelyje? Jums nereikės nei permokėti už nuomą, nei pirkti NT pamėgtoje šalyje. Tas pats ir kalbant apie NT gimtajame mieste. Pirma, jūs nežinote, ar ilgai gyvensite ten, kur dabar gyvenate. Antra, kam 40 metų imti ipoteką, jeigu galima susitaikyti su tuo, kad visą gyvenimą gyvensi nuomojamame būste? Galų gale greičiausiai artimiausiais metais pakeisite darbą ir jeigu nuomojatės būstą, niekas jums nesutrukdys persikraustyti arčiau biuro. „Forbes“ skelbia, kad šiuolaikiniai jauni amerikiečiai keičia darbą vidutiniškai kartą per trejus metus.

Pati daiktų turėjimo koncepcija nebeaktuali.

„Atlantic“ apžvalgininkas Džeimas Gemblinas šį fenomeną aiškina taip: „Per pastaruosius dešimt metų psichologai atliko daugybę tyrimų, įrodančių, kad, laimės ir gero gyvenimo atžvilgiu, kur kas labiau apsimoka leisti pinigus kelionėms ir naujoms patirtims, o ne naujiems daiktams. Tai suteikia daugiau džiaugsmo.“

Štai ištraukos iš Gemblino straipsnio:

  • „Pasirodo, žmonės daugiau nebenori girdėti istorijų apie tai, kur nusipirkote namą. Jie nori išgirsti apie jūsų nuostabiai praleistas išeigines.“ Amitas Kumaras, Kornelio universiteto doktorantas.
  • „Net bloga patirtis galiausiai tampa nuostabia istorija.“ Džeimsas Gemlinas.
  • „Socialinė sąveika tarp žmonių turi lemiamos reikšmė atsakant į klausimą, ar jie bus laimingi. Tad turite bendrauti su kitais žmonėmis ir turėti daug draugų. Žinoma, kitiems bus maloniau išgirsti apie tai, kaip leidotės į beprotišką kelionę, arba apie tai, kaip metus gyvenote laukinėje šalyje, o ne apie tai, kiek namų jau spėjote nusipirkti.“ Amiras Kumaras.

Yra dar šis tas. Daiktai, kuriuos turime, ypač brangūs, verčia mus nerimauti dėl jų būklės. Nusipirksite automobilį ir krūpčiosite kaskart, kai už lango pasigirs signalizacija. Įsigysite namą, apstatysite jį brangia technika ir bijosite, kad jus apvogs. Jau nekalbant apie tai, kad automobiliai braižosi, o brangūs televizoriai nustoja veikti jau po metų. Tačiau jūsų gautos patirties iš jūsų niekas neatims.

Mūsų tėvai neturėjo galimybės keliauti taip pigiai ir taip dažnai kaip mes. Jie neturėjo galimybės pramogauti taip, kaip dabar pramogaujam mes. Jiems nebuvo taip paprasta imtis naujo verslo, kaip paprasta mums. Todėl jie investuodavo į namus ir mašinas, o mes taip elgtis nebenorime. Galų gale bet koks mūsų pirkinys, jeigu tai nėra butas ar mašina, bėgant metams nuvertės. O jeigu dar prisiminsime, kaip greitai per krizę nuvertėja nekilnojamasis turtas, viskas pasidaro dar akivaizdžiau.

Todėl mes taip pat rekomenduojame jums investuoti pinigus į patirtį: ji niekada nenuvertės ir jos neįmanoma pavogti.

Reklama