6 gudrybės, dėl kurių japonai tapo sveikiausia tauta pasaulyje


Japonijos inžinierius ir aikido meistras Katsudzo Nishi nuo pat vaikystės buvo ganėtinai ligotas. Jo gydytojas netgi buvo pasakęs tėvams, kad berniukas nesulauks nė 20 metų.

Norėdami sustiprinti berniuko sveikatą, tėvai išsiuntė Katsudzo į budistų vienuolyną, kuriame jis praleido 3 metus, mokydamasis įvairių meditacijos technikų ir fechtavimo meno.

Ieškodamas būdų, kaip pagerinti savo sveikatą, Nishi perskaitė ne tik daugybę šiuolaikinių gydytojų išleistų knygų, bet ir senovės Rytų ir Europos medicinos veikalų.

Ilgamečio darbo rezultatu tapo Katsudzo veikalas, kuriame jis apibūdina savo sukurtą organizmo sveikatinimo sistemą. Darbas buvo paskelbtas 1927 metais, kai jam buvo 44 metai.

Per 90 metų autorius įgijo daugybę gerbėjų visame pasaulyje, tad siūlome susipažinti su jo unikaliomis technikomis.

1. Kieta lova

Toks ne itin retas reiškinys, kaip stuburo iškrypimas, gali sukelti įvairias vidaus organų ligas. Tad stebėti laikysena būtina ne tik dieną, bet ir naktį.

Nishi manė, kad tiesus stuburas prideda kelis centimetrus prie žmogaus ūgio ir teigiamai veikia virškinimo organų darbą.

Advertisements

2. Kietas volelis vietoj pagalvės

Įdomu, kad dauguma japonų tiki, kad susuktas sprandas yra vienas iš pirmųjų trumpo gyvenimo požymių.

Miego metu mums sunku kontroliuoti kaklo padėti, todėl Nishi rekomenduoja pakeisti įprastą pagalvę kietu voleliu, kuris palaikys 3 ir 4 slankstelius.

Iš pradžių jausite diskomfortą, todėl apvyniokite volelį kuo nors minkštu, ir vėliau po truputį šalinkite tą sluoksnį.

3. Pratimas „Auksinė žuvelė“

Atsigulkite ant lygaus kieto paviršiaus.

Ištieskite rankas į viršų palei grindis.

Ištieskite kojas. Ištieskite kairįjį kulną į priekį ir tuo pačiu patraukite kairiąją ranką aukštyn, neatplėšdami jos nuo grindų. Pakartokite tą patį pratimą dešiniam kulnui ir dešiniai rankai. Visas pratimas užima 2 minutes.

Tuomet uždėkite vieną ant kito delnus, sulenkite alkūnes ir pakiškite rankas po 3 ir 4 kaklo slanksteliais. Suglauskite kojas ir šiek tiek praskėskite pėdas į šalis. Judinkite pėdas į kairę ir į dešinę, kad visas kūnas vibruotų. Atlikite pratimą 2 minutes.

Advertisements

4. Kraujotakos gerinimas

Atsigulkite ant lygaus kieto paviršiaus.

Po 3 ir 4 kaklo slanksteliais padėkite tvirtą pagalvėlę.

Pakelkite rankas ir kojas, šiek tiek sulenkite ir atpalaiduokite ties alkūnėmis ir keliais.

Atlikite vibruojančius judesius rankomis ir kojomis. Tai darykite 1-3 minutes.

5. Pėdų ir delnų suglaudymas

Atsigulkite ant lygaus kieto paviršiaus ir po 3 ir 4 kaklo slanksteliais padėkite tvirtą pagalvėlę. Nepakeldami kojų nuo grindų, sulenkite jas per kelius ir prispauskite pėdas viena prie kitos. Pratimą kartokite 10 kartų.

Suglauskite delnus statmenai kūnui ir prispauskite kairės ir dešinės rankos pirštus vienus prie kitų. Pakartokite tuos pačius judesius, bet dabar suglauskite netik pirštus, bet ir delnus. Neatitraukdami delnų, pakelkite rankas ir jas nuleiskite.

Neatitraukdami delnų, pasukite pirštus į veidą, užsidėkite rankas už galvos nekeisdami delnų padėties ir tada grįžkite į pradinę padėtį.

Advertisements

6. Pilvas ir stuburas

Atsisėskite ant grindų lotoso poza ir ranka suimkite „viršutinės“ kojos kulkšnį. Nuleiskite pečius ir pakartokite visus pratimus po 10 kartų. Po kiekvieno pratimų bloko atlikite šiuos veiksmus: ištieskite rankas į priekį ir padėkite delnus ant grindų.

Pasukite galvą prie kairiojo peties ir pažvelkite į savo nugarą, pakartokite tai su dešine puse. Padarykite tą patį pakėlę rankas virš galvos.

Katsudzo Nishi tvirtino, kad viskas, ko reikia žmogaus sveikatai, yra jo viduje, o svarbiausia – nepasiduoti tinguliui ir išlaisvinti savo potencialą.