Kiekvieną dieną darote šias 5 klaidas


Žurnalo „Men‘s Health“ redakcija pateikia 5 populiarius įpročius, kuriuos žmonės kartoja kasdien ir galvoja, kad jie yra visiškai nekalti, nors iš tikrųjų jie smarkiai kenkia sveikatai.

7.00 val. Iš karto po pusryčių valotės dantis

Dantų valymas pavartojus rūgščių maisto produktų, ypač vaisių ir sulčių, silpnina dantų emalį. Prieš kurį laiką Niujorko universiteto stomatologijos skyriaus mokslininkų atlikti tyrimai atskleidė, kad tai sukelia dantų nublukimą ir didina įtrūkimų ir nuskėlimų tikimybę.

Sprendimas: praskalauti dantis ir palaukti.

Valotės dantis po valgio? Neskubėkite. Praskalaukite burną vandeniu ir palaukite maždaug 40 minučių, kol seilėse esantis kalcis mineralizuos susilpnėjusias emalio vietas. Tada galite drąsiai imtis burnos higienos.

8.30 val. Važinėjate po miestą atvirais langais

„Miesto automagistralėse oro užterštumas gali 10 kartų viršyti priemiesčių oro užterštumą“, – teigia Scottas Fruinas, aplinkosaugos tyrėjas iš Pietų Kalifornijos universiteto. Transporto skleidžiami dyzelio garai sukelia galvos skausmus, vėžį ir širdies ligas.

Sprendimas: recirkuliacija.

Tam, kad nereikėtų įkvėpti automobilių dujų, uždarykite langus ir įjunkite oro kondicionieriaus recirkuliavimo programą. Tai keturis kartus sumažins kenksmingų dalelyčių poveikį. Tai buvo įrodyta per vieną daktaro S. Fruino tyrimą.

13.00 val. Šildotės pietus mikrobangų krosnelėje plastikiniuose induose

„Maisto konteineriai ir indai, pagaminti iš polipropileno, kurių sudėtyje nėra difenilolpropano, – gerai, bet ne tobula. Veikiant mikrobangoms į maistą taip pat gali patekti ftalatų, o jie sukelia organizmo hormoninės sistemos sutrikimų, taip pat yra potencialiai pavojingi vyrų spermai“, – teigia Nacionalinių sveikatos apsaugos institutų direktorius Žermenas Bakas Lui.

Sprendimas: naudokite stiklą.

Maistą mikrobangų krosnelėje šildykite tik stiklinėje taroje. O dar galima namuose supakuoti maistą į foliją, kad jis ilgiau liktų šiltas.

Advertisements

19.30 val. Sėdate prie vairo išgėrę

Pasak San Diego Kalifornijos universiteto atliktų tyrimų, žmonėms, kurių kraujyje yra vos 0,1 promilė alkoholio (leistina norma pagal Lietuvos įstatymus – 0,4 promilės), tikimybė pakliūti į eismo įvykį yra 46 proc. didesnė nei visiškai blaiviems vairuotojams.

Sprendimas: valgykite prieš gerdami alų.

Amerikos nacionalinio alkoholio piktnaudžiavimo klausimų instituto medicinos daktaras Aaronas White’as pataria: „Prieš eidami su draugais į barą, sočiai pavalgykite. Taip galėsite 30 proc. sumažinti alkoholio kiekį kraujyje.“

22.30 val. Prieš miegą tikrinate darbinį paštą

Floridos universitete atlikti tyrimai parodė, kad vadybininkai, kurie po 21.00 val. naudoja savo išmaniuosius telefonus darbo reikalais, iš ryto atsikelia pavargę. Be to, nepakankamas miegas didina insulto tikimybę, apie tai liudija didelio Singapūro tyrimo rezultatai.

Sprendimas: išjungti internetą.

Nekraukite savo telefono miegamajame. Jeigu nenorite atjungti jo visai nakčiai, bent jau atjunkite pašto pranešimus po 21.00 valandos. Jeigu bus kažkas labai skubaus, jums būtinai paskambins. Ir pagaliau išjunkite „Facebook“.