Kompanijos „Toyota“ steigėjas Sakiti Toyota visada naudojosi „penkių kodėl“ taisykle. Ji jam puikiai pasitarnaudavo visose neaiškiose situacijose.
Taisyklė labai paprasta. Pavyzdžiui, tu nori kailinių.
Tu savęs klausi: kodėl aš noriu kailinių? Tai pirmasis „kodėl“. Atsakai: nes noriu visus nustebinti. Gerai, antrasis „kodėl“: kodėl tu nori visus nustebinti? Atsakymas: nes noriu, kad į mane atkreiptų dėmesį. Trečiasis „kodėl“: kodėl tau reikia dėmesio? Atsakymas: nes jaučiuosi neužtikrintas. Ketvirtasis „kodėl“: kodėl jautiesi neužtikrintas? Atsakymas: nes negaliu savęs realizuoti, nes sėdžiu vienoje vietoje. Penktasis „kodėl“: kodėl negali savęs realizuoti? Atsakymas: nes užsiimu tuo, kas man nepatinka.
Na o dabar pasakyk, prie ko čia kailiniai?
Ponas Sakiti Toyota išmokė, kad atsakyme į penktąjį „kodėl“ slypi tikroji priežastis, kurios dažniausiai nepastebime. Penktasis „kodėl“ parodo, kas slypi viduje. Jeigu nori, penktasis „todėl“ ir yra tikrasis tu. Tai labai veiksmingas būdas patikrinti, ką tu iš tikrųjų slepi, dėl ko bijai prisipažinti net sau, ko iš tikrųjų nori ir kad visa kita – tik išorinis blizgesys.