Ramybė – svarbiausia: stiprių nervų taisyklės


Šiais laikais kiekvieno žmogaus gyvenimas kupinas streso. Mes visi vienaip ar kitaip su juo susiduriame, net jeigu dirbame mėgstamą ramų darbą ir bendraujame tik su maloniais žmonėmis.

Deja, visiškai nuo jų atsiriboti neįmanoma. Bet mes tikrai galime išsiugdyti asmeninį atsparumą stresui.

Štai keli kiekvienam prieinami nervinės iškrovos būdai.

Pauzė.

2–3 minutėms pamirškite visus išgyvenimus ir susikoncentruokite į jus supančius dalykus. Paskaičiuokite, kiek matote vienos spalvos (raudonos, baltos, rudos, žalios ir t. t.), vienos formos (apvalios, kvadratinės, trikampės ir t. t.), pagamintų iš vienos medžiagos (medžio, metalo, plastiko, popieriaus ir t. t.) daiktų. Toks žaidimas atitrauks jus nuo susierzinimo priežasties ir nusiraminsite.

Taip pat galima šiek tiek susitvarkyti kambarį arba darbo vietą, palaistyti gėles. Veiklos pakeitimas leis smegenims pailsėti, o jums – atsipūsti.

Daugiau judesio.

Stresuodamas mūsų organizmas sintezuoja ir išmeta į kraują adrenaliną – aktyvumą didinantį hormoną.

Jeigu šiek tiek pavaikščiosite arba patrypčiosite vietoje, įtampa fiziškai pereis raumenims ir bus neutralizuota judesiu. O jeigu leidžia vieta ir laikas, galite padaryti 10 pritūpimų, rankų ir kojų mostų, kūno pasukimų, galite netgi bėgti vietoje – visa tai bus dar efektyviau.

Įjungiame smulkiąją motoriką.

Pirštų galiukuose esantys nervai periferine nervų sistema sujungti su galvos smegenų žieve.
Dėl to siuvinėjimas, mezgimas, rožinio, akmenukų, kruopų, spalvotų rutuliukų perrinkimas ir smėlio perpylimas iš vienos rankos į kitą puikiai pašalina stresą.

Gryno oro!

Švarus oras ir organizmo prisotinimas deguonimi galvos stimuliuoja smegenyse hormono serotonino gamybą, kuris savo ruožtu ramina organizmą ir gerina nuotaiką.

Kvėpavimo gimnastika.

Greitai sugrąžinti jaudulio apimtą organizmą į ramybės būseną padeda kontroliuojamas kvėpavimas. Tiesia nugara atsisėskite ant kėdės, giliai ir lėtai įkvėpkite per nosį išpūsdami pilvą, tada lėtai iškvėpkite per burną įtraukdami pilvą. Pakartokite 10 kartų.

Ausų masažas.

Viršutinėje ausų spenelių dalyje yra akupunktūros taškų, atsakingų už mūsų psichoemocinę būseną. Išorinėje ausų pusėje pridėkite prie šių taškų rodomuosius pirštus, o vidinėje – nykščius ir sukamaisiais judesiais masažuokite juos 3–5 minutes.

Žolelės.

Įprastą arbatą galima pakeisti žolelių užpilu. Fitoterapija veikia ne ką prasčiau nei tradiciniai raminamieji vaistai. Gerkite po pusę stiklinės ramunėlių, šalavijų, mėtų, sukatžolių, gudobelių, valerijonų arbatos (1 v. š. 1 stiklinei verdančio vandens) keturis kartus per dieną.

Mankšta.

Mankštinkitės rytais arba eikite į sporto salę, baseiną. Raumenų aktyvumo metu organizmas gamina laimės hormonus – endorfinus, kurie sukelia ramybės būseną.